Yunus våran grabb :)

Idag har vi rensat ut i källarförådet så vi kommer in med lite kartonger med leksaker i som Ellah har fått :) Det är några av mina gamla leksaker, allt från spel till barbies. Hihi ska bli så kul när Ellah blir så stor att hon och jag kan leka med barbies, bilar eller spela spel..Jag älskar att leka. Jag är som ett stort barn ibland :) Men det tror jag bara är bra. Att man har kvar sin barnasinne.Dom som inte har det kan inte ha det så kul om dagarna. Eller??

Igår spelade Ösk hemmamatch, och självklart var vi där..
Ellah är så himla duktig på matcherna, skriker aldrig när vi är där. Haha är väl för hon älskar Ösk lika mycket som sin Mamma och Pappa.
Ösk spelade riktigt bra första halvlek. Dom hade sjukt många mål chanser, som dom tyvärr missade.:(. Men om dom hade satt dom chanser dom fick så hade vi vunnit med minst 5-2. Men istället blev det 2-2 och det har vi tyvärr Örgryte att tacka för. Dom gjorde 2 självmål, annars hade vi fölorat denna match. Tack Örgryte för poängen vi fick med oss..
Men va fan Ösk, kom igen nu. Ni skulle ju vara med i toppen och strida, vad har hänt? Örgryte ligger klart sist i tabellen och dom ska vi lätt vinna mot. Nu höll vi på att förlora istället. Jag hoppas vi förlorade för att allas spelares tankar är på VÅRAN Yunus, som just nu ligger på sjukhuset. För dom som inte vet så är Yunus en spelare i Ösk som just nu ligger på sjukhuset efter en stroke. Stroke tänker ni, drabbar inte bara det äldre människor? Jo men stroke kan också bero på stress och som många redan vet så har Yunus vart i Sverige i 6 år. Han och alla spelare gör allt för att han ska få stanna och spela i Sverige, men tyvärr får han inte uppehållstillstånd. Tragiskt tycker vi. Han har redan lärt sig flytande svenska och har ett kanon jobb som spelare. Han har ingen familj och ska bli hemskickad. Jag tycker det är fel att vi i Sverige skickar hem en ung kille utan familj, som kan flytande svenska och har ett kanon jobb. Och så låter vi krigsbrytare få stanna kvar i Sverige. F-n vad fel det är. Skicka hem dom och låt såna som Yunus stanna!!!
Fattar att han får en stroke. Fatta vad stressande det måste vara att inte få veta vad som kommer att hända med en själv. Att inte kunna göra någonting för att rädda sig själv.. Ne ussh.. Låt Yunus stanna i Sverige och få spela för vårat underbara Ösk!!!

Oj nu är kl 7 och jag måste till ikea innan dom stänger... Hejdå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0