LÅÅÅÅNGT inlägg med MÅNGA bilder.

Har haft 2 underbara dagar med julfirande! HAHA och inte är det över en. Idag kl 14 ska vi fira jul med mammas släkt och imorgon med Kims släkt. STOR familj man har :) <3

Julfirandet hemma hos min Mamma dagen innan Julafton var underbar. Vi åt gott och spelade lite frågequiz. Ellah fick en MASSA paket som hon bara älskade att öppna :) Hon tyckte att alla paket var lika spännande. Så liten men endå så intresserad av att öppna. Trodde hon bara skulle vara intresserad av pappret och snöret, men inte. Så fort hon öppnat ett paket, sträkte hon sig efter ett nytt! Mammas lilla tomtenisse <3
Även Mammsen fick en massa paket :) Tack!!

Julafton började med paket öppning i sängen med Ellah och Kim. MYS! Kim sov här natten till julafton. Han ville vakna upp tillsammans med sin dotter.. Vem vill inte det? :)
Både jag och Kim fick en massa paket av Ellah.. Duktig våran dotter är som shoppat så till oss :) Tack lilla Loppan!
Efter lite familjemys i sängen satte vi på oss finkläderna och åkte hem till Kims Mamma där det väntades frukost!
Vi blev kvar där några timmar, sen var det dags att åka vidare ut tilll Leken. Vi började i Pappas sommarstuga där vi åt lunch och kollade på Kalle Anka.. Direkt efter Kalle Anka gick vi ner till Farmors hus där hela släkten väntade. Det bästa med julen är att få vara med sina nära och kära.. Älskar det verkligen! <3
Under eftermiddagen och kvällen blev det en hel del mat, mys, kul och Paket. Har aldrig sett någon som fått så mycket paket som Ellah fick igår av tomten. Men Ellah njöt. Men efter ett tag var det bara jobbigt att följa med fram till tomten, så Mammsen fick hämta paketen själv. Efter att alla paket lämnats ut och dom öppnats så hade det gått flera timmar. Så blir det med stor släkt :) Vi var hemma runt 1 tiden inatt.
Ska lägga in efter morgon dagen en bild på Ellahs ALLA paket..
Fick en chock igår av min bror. Hans julklapp till MIG, ELLAH och KIM var en resa till THAILAND. Fattar ni? Min bror köpte en Thailandsresa till oss med hotel och hela skiten. Så den 8 onde Mars åker vi. Tack min älskade lillebror!

Nej nu ska jag göra iordning mig och Ellah så ska vi snart åka på ett till julfirande. Men idag blir det iallefall ett firande utan tomte och paket. Idag blir det en massa mat och lekar med kära släkten.

Bilder från kvällen INNAN julafton!

Lilla tomtenissen hemma framför våran gran.


Många intressanta paket.

Far och dotter hemma hos Mormor för att fira jul :)

Sötaste tomtenissen.


I knät på Anders (Mammas man)

Mys med Mormor.

Morbror Kiffe och jag. <3

Ellah får paket. HAha snyggt att ha en munktröja över finkläderna. Men jag frös så mycket.

Kul att öppna paket.


Leker med sina nya leksaker.


Pappa Kim var mycket nöjd över sin Ösk bok.

Efter en mycket intensiv kväll sover man sött i Morbrors famn.

Här kommer bilder från Julafton!

Tomten har lämnat paket i julstrumpan.

Vad kan det vara?

Åhh några bitleksaker.

Hjälper Pappa att öppna hans paket.


Nu är vi hemma hos Kims Mamma för att äta frukost!

Faster Moa och Jag.

Anders (Kims styvpappa) och jag.



Farmormys <3
Nu åker vi vidare ut till Pappas sommarstuga.

Haha vad gör dom??

Vad gjorde Nille kvällen innan, om han är så här trött?

Hjälper Nille att öppna paket.

Nu går vi ner till Farmors hus där släkten är samlad.

Ellah med Mammas kusin Robin 2 månader äldre.

Min farmor i köket som vanligt. :)

Min Kusin , Kusin och Faster.

Släkten.

Nu kommer tomten.

Ellah hämtar paket.


Myser och kollar på tomten.

Min bror och Kusin Basse.



Min kusin Denniz.

Kusin Robin.

Mina kusiner med tomten.

Kusinerna, min bror och Ellah.

Mammsen i knät på Tomten :)

Öppnar paket.


En fin fin tröja.

Fina kläder som Pappa Kim köpte i Barcelona.

Sent på kvällen och Ellah har fått på sig sin Pyjamas och leker lite med presentpapper.


Nu är det dras att dra vidare till nästa julfirande :)



Kommentarer
Postat av: Nina

vilka härliga bilder:)så kul att ni kom på julfrukosten........får vi göra varje jul;)och i morgon ses vi ju igen:)

2009-12-25 @ 20:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0