Ingen bra natt för oss!

Idag är jag en MYCKET trött Mamma. Min natt har vart en mardröm :( Gick och lade mig direkt efter filmen igår, det var väll vid 23:30 tiden. Hann ligga i sängen i kanske en timme innan Ellah vaknade och ville ha lite Tutte. Haha tror hon känner på sig när ja kommer in i sovrummet, för det brukar inte ta så lång tid tills hon vaknar och vill ligga brevid mig och gosa.
Jag och Ellah somnade snabbt om efter att jag var uppe och hämtade henne och hon fått tuttat lite.
Vi hann sova någon timme innan jag vaknade (trodde det var en mardröm) men inte då. Där på golvet låg Ellah och skrek i högans sky. Hon hade ramlat ner. Ussh vad det lätt när hon for ner i golvet. Hur kunde det här ske? :(
Tog upp henne i famnen och efter bara en halvminut slutade hon skrika och somnade om.
Efter den här lilla turen ner på golvet så kunde jag inte sova. Jag låg vaken resten av natten i oro om att det kanske skulle hända igen.
Ni som undrar varför Ellah inte sover i sin säng kan jag bara säga. Hon sover i sin säng ett bra tag på kvällen. Men så fort jag kommer in i sovrummet så vaknar hon och vill ligga brevid mig. När hon somnat om lägger jag henne i sin säng, men hon vaknar snabbt och kan inte somna om. Därför får hon ligga hos mig. För där sover hon hela natten, bara vaknar och vill ha mat. Har väl gjort så för både min och Ellahs skull för att vi ska få någon sömn.
Men nu får jag väll springa upp hundra gånger per natt och lägga henne i sin säng. För jag vill INTE vakna upp på det här sättet igen :(

Idag så verkar Ellah må jättebra som tur är :) Tror inte det vart en så farlig smäll, hon vart mest rädd.
Nu ligger hon och leker för fullt min lilla prinsessa :)
Jag ska ta och hämta mig lite frukost, sen blir det att fortsätta att fixa här hemma!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Sånt händer Therese! och som du skrev själv, dom blir mest rädda, barn är "ganska mjuka" när dom faller och slår sig oftast inte. När man blir vuxen spänner man sig mer och skadar sig också därför värre. Men visst känns det hemskt. Hände med Anton med. Trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen.



Ett tips är att lägga kuddar eller ett täcke under bäddmadrassen som stopp. Dom kan inte rulla uppför liksom. Så gjorde jag eftersom Anton gärna vilja ligga med mej i sängen. Och sen ligger du själv som stopp på andra sidan.



Annars kanske hon skulle sova i sitt rum? Om hon vaknar för att hon blir störd, man hör ju direkt om dom vaknar iallafall.



Kram

2009-12-07 @ 22:15:56
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0