Orolig söndag!

I lördags kände jag inte min bebis sparka på hela dagen.  Framåt kvällen började jag bli riktigt orolig, så jag gick in på gravid.se för att råd fråga andra som redan har barn om detta är normalt.?  
Dom tyckte jag skulle ringa in till förlossningen på en gång.  Blev väldigt orolig, men tänkte att det är nog bättre imorgon. Så jag gick och la mig för att sova..  
När jag vaknade på söndagen åt jag frukost och sedan gick jag ut på en lång promenad.  Kopplade bort oron lite i det underbara vädret.!   Var jätte skönt att vara ute att gå o bara låta tankarna fara iväg.
När jag kom hem hade Kim lagat mat. Så vi satte oss ner för att äta och jag tänkte att efter jag ätit lägger jag mig på soffan ett tag och bara tar det lungt. Då brukar nämligen bebisen sparka mer en vanligt, men inte denna gång. :(

Så då tänkte jag. NEJ nu är det bäst att jag tar rådet jag fått och ringer in till förlossningen för att höra om detta är normalt. Dom på förlossningen  tyckte jag skulle komma in så fort som möjligt. Så dom fick lyssna på barnets hjärtljud och kolla foster vattnet.   Nervösa gick jag och Kim till Usö för att bli undersökta. Vi blev väl bemötta när vi kom. Jag fick lägga mig på en brits och dom började att leta efter bebisens hjärtljud.  Efter många försök hade hon fortfarande inte hittat några hjärljud och jag kände hur jag fick en stor klump i bröstet och tårarna var nära att komma. Jag kände att sköterskan vart mer och mer orolig, och hon frågade om jag blödit något. ??
Nu blev jag en och mer orolig när hon började fråga detta, och jag såg att Kim började röra på sig i stolen och började bli riktigt orolig han också. Och till slut hittade hon dom :)  Var såååå underbart att få höra hennes lilla hjärta slå. Både jag och Kim gav ut en lättnands suck!   Fick ligga i 40 min medans dom gjorde EKG på våran lilla bebis. Och allt såg så bra ut :)
Sedan skulle en annan doktor komma in för att göra ultraljud och kolla på fostervattnet. Men eftersom det var några som precis skulle ta och föda när vi var där så fick vi vänta i 2.5 timme innan hon kunde komma till oss.!
Var lite jobbigt och irreterande, men mycket värt!! :)  Allt såg jätte bra ut på ultraljudet också!      Hon frågade om jag var i V.33 för hon tyckte barnet var så utvecklat och stort. Haha nej svarade jag, Jag är ju bara i V.26..
Kanske blir att min lilla tjej kommer tidigare trots allt som många tror..
Du är längtat våran lilla prinsessa, men ett litet tag får du allt vänta på att komma till oss..
Så denna söndag var mest jobbig, sen vart den underbar när allt var så bra!
På vägen från sjukan gick vi till Maria och Hebbe för att äta Tacos :)     Så dagen slutade bra iallefall! 


På promenad i den härliga solen!


Jag på förlossningen!


Kommentarer
Postat av: minella

åhhh va skönt! o höra hjärt ljud! kan tänka mej hur dt va för er o speciellt näru ska om klumpen i halsen:(

ja e gravid i vecka 35+4 idsag , men förra året när ja va gravid fick ja veta att ja hade fått missfall på ultraljudet inget hjärta tickade o då fick man en sån där stor klump i halsen fyyfan :( skönt att allt e okej.! min bm sa att om ja vill att bebisen ska röra sej ska man prova dricka nåt varmt. eller kallt. då vaknar dom oftast hihi.

2009-02-20 @ 09:47:40
URL: http://miinellaaa.blogspot.com/
Postat av: Hannah

Tur att det löste sig, satt på helspänn ett tag när jag läste! Lycka till med er bebis när de e dags! =)

2009-02-22 @ 00:29:26
URL: http://endag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0