En väldigt grå måndag!

Vaknade av Kims väckarklocka imorrse :(. Kl var då 6:30 och jag tyckte så synd om Kim att han skulle behöva gå upp.
Han har kännt sig sjuk nu i ett par dagar och han hade behövt en vilo dag hemma. Men han har inte tid att vara sjuk, han går ju den där lastbilsutbildningen och varje dag är viktig säger han. 
Jag får ta hand om honom när han kommer hem istället :)
Själv så somnade jag om efter det att kim gått hemifrån. Det skönaste som finns är ju att somna om efter det att klockan ringt. Eller vad tycker ni?? :)    Jag gick upp runt 11 lat som jag är. Jag gjorde iordning mig och traskade iväg till försäkringskassan för att lämna in papper om min föräldrapenning. När jag kom in och skulle ta en nummerlapp fick jag se att det var 28 nummer framför mig (SUCK). Ajja fanns inget att göra, bara bita i det sura äpplet och sätta sig ner o vänta på min tur. Efter typ 1 1/2 timme var det äntligen min tur. Allt gick jätte bra :) och förhoppningsvis får jag mycket högre föräldrapenning en vad jag trodde!! :)
Jag vart så glad av att få dom goda beskeden att jag på vägen hem gick förbi en affär och köpta kläder :) haha men inte till mig som vanligt. Det blev kläder till Ella såklart!  :)  Känner inte för att köpa något till mig själv nu när jag är hur stor o fet som helst, (ussh). Men jag får ju ut nått alldeles underbart av det här. Min prinsessa!. Så det är värt att gå runt o se ut som en flodhäst haha. Eller svullo som min älskade Kim kallar mig..

Imorgon är jag också ledig, men sen ska jag jobba resten av veckan och 5 veckor framåt. Blir kul att få jobba lite extra, men det börjar bli sjukt jobbigt att jobba på Dagis. det tar så mycket av mina få krafter jag har kvar i kroppen!!

Ikväll ska jag iväg och träna mina gymnaster!!  Dom har haft uppehåll nu en vecka för att det har varit sportlov. Så dom är nog väldigt träningssugna idag skulle jag tro :) det blir kul att träna dom då.
Nej nu måste jag sluta. Ska börja laga mat, idag blir det ungspannkaka.. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0