Påskdagen!

En mycket trött mamma vaknade vid halv 7 efter bara 2 timmars sömn av en mycket hostande liten Ellah. Lät som krupp :/ Hon fick lite välling, men kunde sen inte somna om. Så min dröm om att få somna om försvann upp i rök. Istället försökte jag underhålla Ellah i hennes rum för att inte väcka någon annan. Men efter mycket lekande och bankande med leksaker, vaknade Kim. Haha bakfull och med huvudvärk. Själv mådde jag riktigt bra förutom tröttheten då. Jag drack bara några glas vin, jag visste ju att vi faktiskt hade en morgon dag också :)

Efter frukost lämnade vi bror och Madde som sovit på soffan här hemma för att åka ut till Leken på 1-års kalas!!  Min lille kusin Robin med familj från sthlm var här i Leken och hälsade på. Vi i släkten passade då på att fira honom eftersom han fyller år i veckan.. Mycket god tårta bjöds det på som Farmor/gammelfarmor hade bakat. Massa lek,bus och små slagsmål bjöds det också på :D

Påvägen hem från Leken åkte vi förbi hemma hos Kims Mamma, och vart då bjudna på fika än en gång. Efter några timmar var det dags att bege sig hem. Jag var verkligen helt slut efter en hektiskt dag och med lite sömn. Väl hemma skulle vi bara låsa upp dörren och jag skulle slänga mig utmattad i soffan. Men den drömmen försvann också :( Vi hade nämligen ingen hemnyckel.. HJÄLP!! Jag och Kim missuppfattade varandra, så vi fick inte med oss någon nyckel. Och bror hade låst och sedan slängt in nyckeln i brevinkastet som han hade blivit tillsagd.. Efter MYCKET knep och knåp med olika instrument och med Mammas snälla hjälp, fick vi äntligen upp nyckeln. Vi öppnade snabbt dörren och hela familjen slängde sig i soffan och somnade sen ovaggade på bara någon timme. Blev en tidig kväll för oss alla!!!!  


Grattis Robin <3

Försöker att smaka lite på tårtan.

Lyckades, såklart :D


Vart en hel del presenter till Robin. I detta paket var det ett flygplan man kunde åka på. Av alla barns glädje, skulla alla försöka åka och klättra på det samtidigt :) Gick sådär!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0