LÅNGT inlägg!

Nu är jag äntligen åter tillbaka på Bloggen.. Hoppas ni saknat mig :D
Vi kom hem redan igår kväll, men då hade jag noll ork eller lust att blogga. Istället mös vi i soffan med en pizza och några filmer, och tog igen oss efter flygresan.
Idag har jag inte heller haft någon tid att blogga, förens nu. Har spenderat dagen på stan där vi ätit middag och kollat på Ösk-Malmö, som btw slutade i Katastrof. Nog pratat om den matchen :)

Om Resan!
Vi har haft en super härlig vecka på Kreta i Grekland. Var nästan till och med för varmt vissa dagar. Kunde vara över 45 grader i solen på dagarna. Att man var trött och svettades var bara förnamnet. Men Ellah klarade av värmen riktigt bra, förutom några värmeutslag som kom dom sista dagarna.
I veckan har det blivit mycket bad, lek på stranden, snorkel utflykt, god mat, mys och mycket annat!! :D
Med andra ord har veckan vart toppenbra. Det enda tråkiga och olustiga som hänt var Ellahs olycka. Ellah gick runt och lekte i hotelrummet och snubblade och slog munnen i sängkanten. Att hon blödde var bara förnamnet :/
Tittade efter i munnen och såg att tandköttet hade spruckit, och att man såg en tand där under. Fick ont i magen och tyckte det såg riktigt otäckt ut. Hade jag vart i Sverige hade jag åkt in till Sjukhuset direkt. (såg ut som om det behövdes sy) men istället väntade vi över natten för att se hur det såg ut dagen efter och se om Ellah hade ont.
Tack och lov, verkade Ellah bara varit lite bekymmrad över såret på natten. Sedan åt och lekte hon som vanligt. Som om ingenting hade hänt. Förutom att hon var svullen och såg ut som en liten Apa :D
Nu några dagar senare syns knappt såret. Vilket är jättebra :D Olyckor inträffar ju tyvärr, sånt som händer!!
Kändes bara väldigt olustigt och man kände sig totalt maktlös!
Trots denna lilla Olycka har veckan vart kanon. Och jag ville INTE åka hem igår..



Jag och Kim tog varannan morgon att gå upp med ELlah, så den andra fick sova lite längre. Denna morgon var det min tur, då tog jag och Ellah en underbar promenad medans solen gick upp.












 Massa bus och lek i poolen på hotellet blev det.




Denna morgon var det Kims tur att ta en morgonpromenad.. Dom hade stannat till vid Stranden för att ta lite foton.


Tre småttingar var med i sällskapet på Resan. Det var Ellah, Milian och Robin. Dom lekte och busade för fulla muggar :)




Lite svullen i munnen från gårdagens olycka..




Ellah har börjat fått riktig fart på benen. Smet iväg vid varje litet tillfälle.




Det var så sjukt varmt om dagarna, så vi fick kyla ner oss med lite glass. Mycket kladd blev det, eftersom glassen smälte så himla fort.




Älskar dig Baby!!


En dag tog vi några styckna från sällskapet en båttur. Ellah fick stanna hemma på hotellet med Morfar och Karin. Blev en massa bad och snorkling för våran del.


Jag och Kim hoppar från båten.

Kusin Rebecka och Farbror Mattias tog sig också ett hopp.

Dykaren på båten hittade en bläckfisk och tog upp på båten. Plastsyster Jossan vågade hålla i den kladdiga saken :)


Vackra undebara älskade barn!











Några fina bilder tagna i staden Chania.



Sista dagen vågade ELlah bada med bara puffar.









Kim tog sig en STORstark till maten.


Vi avslutade kvällen uppe på terassen på hotellet. Jag tog en glass och dom andra en drink.


Dagen innan vi skulle åka hem, hittade vi en super rolig och billig butik. Jag och Ellah var där inne i flera timmar. MYCKET saker som Ellah ville ha med sig hem. B.l.a den här gosiga Kaninen.





Veckans sista middag..


 Några bilder på vårat hotell, där vi spenderat hela veckan..

Tack Pappa, Karin, Jossan, Bror, Madde, Farbror Mattias, Carro, Denniz, Robin, Farmor, Stellan, Faster Åsa, Krilla, Rebecka, Tessan, Stefan och Milian för en UNDERBAR vecka tillsammans!! <3


Det här långa inlägget har tagit mig sjukt många timmar. Det som tog längst tid var att göra iordning alla bilder. Totalt på denna resa har det blivit ca 600 kort tagna. Så det här är bara en liten del av alla kort. Men nu får ni iallefall en inblick av våran resa. :)
Just nu i denna skrivande stund är Kim ute och röjer loss med sina vänner. Antar att det blir en runda på Krogen för som också. Själv ska jag krypa ner i sängen och försöka hålla mig vaken till en film.

Natti Natti!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilka härliga bilder :)



Ni ser ut att ha haft det väldigt bra och mysigt!



Hoppas det inte blir något med Ellahs tand sen när den kommer!! Fy när dom små ramlar och gör sig illa :(



Ha det gott!

2010-08-08 @ 08:39:56
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hallå, ser ut som om ni haft en helt underbar vecka. Så skönt att minnas den sen i höstrusket. ;)



ELias har äntligen börjat gå han med nu. Det kom igång ordentligt på ölandsresan och nu springer han på rätt bra. Är så skönt för både honom och mej, så man slipper bära hela tiden, nu är det ju så kul att gå att man bara vill bli buren när man är trött. :)



Skulle vara kul att ses ngt.



Kram

2010-08-09 @ 00:11:16
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0