JULAFTON!!!


Här kommer äntligen lite uppdatering på bloggen efter ett litet Jullov :D

Julafton och vi hade inte ställt klockan eftersom Ellah brukar vakna senast runt 8a. Men just denna dag vaknade jag först av alla och klockan var redan då 10:15. Fick börja med att väcka både man och dotter då vi skulle vara borta hos Kims mamma redan vid 11.
Vi tog den ändå hyfsat lungt och började med lite mys i soffan med att öppna paket från våra julstrumpor :)






I strumpan fanns det en bok, en cd-skiva, kavel samt playdoodeg.
Ellah ville helst börja leka med degen direkt. Men vi hade ju som sagt ganska bråttom så det fick bli ett snabbt bad för henne istället och sedan skulle finkläderna på :)

Vi for sedan iväg till Kims mamma där vi åt en sen frukost med massa godsaker. Vi hann umgås en stund samt dela ut julklappar innan det var dags för oss att fara hem till min Farmor där den mesta av släkten på Pappas sida var.
V började med att titta på Kalle Ankas jul som är ett MÅste i mina ögon hihi. En tradition är ju till för att följas. Eller hur?? :)
Sedan åt vi massor av god mat, samt lite mer mat, fika och godis :) Blir alldeles för mycket mat och annat under julen. Men gott är det!!

Tomten kom framåt kvällen och hade med sig massor av paket. Vi alla måste ha varit ovanligt snälla iår :)
Ellah var först lite avvaktande mot tomten. Satt i mitt eller Kims knä och tittade på honom på avstånd. Men efter att följt med henne upp för att hämta den första julklappen släppte det sedan och hon var fort framme när Tomten ropade hennes namn. Efter några vändor lärde hon sig också att ta i hand och tacka också.. Just i detta ögonblick kände jag en stor våg med känslor välla över mig. Jag var SÅ oerhört stolt över min lilla Tös!! <3 <3 <3






Pappa, Farbror och Farmor förbereder för julbordet.




Fjantfian..
















Sitter i Pappas knä och kollar in tomten som precis kommit.


Pappa följer med fram dom först gångerna för att hämta paketen.


Sen sprang hon ju som sagt fram själv, och till och med tackade :D
















Vi hade en underbar Julafton. Vi åkte inte hem förens kl slog 1.30 på natten. Ellah som hade varit pigg och glad hela kvällen och inte velat sova, somnade på stört så fort bilen startat :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0