Fredag morgon!

Godmorgon alla kära bloggläsare! Hoppas att ni får en riktigt trevlig Fredag med mycket mys :)
Inatt har Pluttan sovit hela natten i SIN säng. Det resulterar i en väldigt trött Mamma, men det är det klart värt.
Varje gång Ellah vaknade inatt tog jag antingen upp henne och vyssade henne till sömns eller tog in henne till oss och ammade henne och bar tillbaka henne så fort hon ätit klart. Riktigt stolt över mig själv idag :) För annars brukar jag göra det lättast för mig själv genom att ta in henne till oss och så kan jag snabbt ge henne mat om hon vaknar eller snabbt få henne att somna genom att guppa lite på henne, och på så sätt få så mycket sömn som möjligt.
Men nu har jag bestämt mig för att Ellah ska sova i SIN säng i SITT rum hela nätterna. Tror det lönar sig i längden. Hon kommer sova bättre och vi kommer tillslut sova bättre. Så inatt blir det samma visa för min del :) Men intalar mig själv att det lönar sig och då klarar man det lätt, trots lite sömn. Ellah är ju nöjd med det, och då är VI nöjda med det. Hon sov faktiskt mycket bättre inatt. Inne hos oss vaknar hon mycket oftare en vad hon gjorde inatt. Peppa Peppa!

Vad ska man ta och hitta på idag då?? Hmm jadu ingen anning. En promenad hem till Mamma ska tas iallefall. FYlla på kattmat och hämta in posten. Ikväll är det iallefall Familjemys och Fredagsmys. Yippi!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0