Tisdag!!

Eftermiddagen på Mariberg med underbart sällskap var trevligt. :D Trodde det skulle vara mycket fok där eftersom det är sportlov. Men det var ganska lungt och inte alls mycket folk.

Ellah provar ett par solglasögon inne på Lindex :D TUFFING!!

Trött liten flicka inne på LAGER 157!

Jag har bestämmt mig för att trappa ner på ammningen, kanske sluta helt snart? Eftersom Ellah äter både smörgås, yougurt, mat, gröt och välling om dagarna + amning, så känns det naturligt att sluta nu. Jag försöker också amma mindre på nätterna och hoppas på att både Ellahs och min sömn kommer bli bättre. Nu vaknar hon upp mot 8 gånger per natt, och jag orkar inte längre. Vet inte alls om det har med amningen att göra överhuvudtaget. Har försökt nu i några nätter att amma henne 1, max 2 gånger per natt. Annars när hon vaknade förut somnade hon BARA om, om jag ammade henne. annars skrek hon och skrek tills hon fick tutten. Nu när hon vaknar och skriker får jag gå in i hennes rum vyssa henne ett tag och sen somnar hon om... HOPPAS nu bara att hon slutar vakna så ofta.. För gud vad trött man blir av att aldrig få sova mer en 1,5 timme i sträck.. Peppa Peppa!

Satt i soffan förut och tänkte på hur mycket Ellah har förändrats bara den sista månaden. Hon har blivit en liten människa och är ingen liten bebis längre. Hon har fått en himla vilja och ett j-kla humör. HAHA vem kan hon ha fått det ifrån? Hon har ju både sin Mamma och Pappa att brås på. Går saker och ting inte som hon vill ibland blir hon arg och slår i golvet/bordet och med ett himla vrål. Man kan inte annat en att skratta åt henne. Ser så roligt ut att en sån liten människa har sådant temprament. <3


 Nu när Ellah sover tänkte jag och Kim passa på och kolla en film och mysa<3 Så NATTI NATTI!


Kommentarer
Postat av: sofia

Håller på för fullt här med. Elias tycker dock att jag är väldigt taskig, men det beror nog mest på att han är lite sjuk. typiskt att det ska komma när man börjat med ngt sånt här. men nu är det bara att köra på. Han får dock bröstet vid ett par tillfällen per dygn. Men inatt sov han 12timmar! Helt otroligt skönt. :)

2010-02-23 @ 20:12:41
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Madde

men vad söt hon är lilla ellah !!

2010-02-24 @ 01:44:27
URL: http://modelain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0