Fullfart hela dagen!

Dagen har rullat på i fullfart. Började hemma hos Linda där vi mammor i föräldragruppen blev bjudna på fika. Barnen låg på golvet och lekte. Var kort period där alla barnen började att gnälla samtidigt, antar att det smittar av sig?
Men i det stora hela var dom mest nöjda och glada och skulle klättra på ALLT som går. HAHA tillomed på varandra.
Efter den trevliga eftermiddagen hemma hos Linda åkte jag och Ellah hem och hämtade upp Pappa Kim, så får vi iväg hem till Ellahs Farmor. Där blev det fika en engång, eftersom Anders fyllde år. Grattis!
Ellah var inte riktigt på humör hemma hos Farmor. Hon var gnällig och klängig hela tiden. Inte alls den där glada lilla tjejen hon alltid brukar vara. Stakars Mammas älskling. Hade nog en del med tänderna att göra, och den korta sömn hon fått idag. Men efter att få hoppa i ett bad när vi kom hem vart hon genast på bra humör igen. Det bästa Ellah vet är att bada :D HAHA hände en liten olycka i badet också. Rätt som det var när jag och Kim sitter på golvet och leker med Ellah som badar, så börjar hon bajsa. Haha tokfia. Tur att det bara var att spola bort det med kranen. Efter badet tog det inte speciellt lång tid innan hon somnade för natten. SÅ nu ligger Ellah och Pappa Kim och sussar så sött. Mina älsklingar! <3





Våran lilla badgroda!!

På senaste tiden har jag kännt mig SUPER trött. Blir man ju av att vara mamma så det är ju förståligt. Speciellt när det är tänder på G. DÅ blir det LITE sömn för en MAmma.. Eller vad säger du Sofia? Håller du med?? :)
Men tänkte försöka fixa barnvakt någon dag till Pluttan. SÅ mamma och Pappa får lite egen tid och bara få vara med varandra. Mysa framför en film och kramas i lugn och ro utan en liten huligan som ska hoppa på oss :D
Det bästa som finns är att få spendera tid med Ellah. MEN man måste få lite egen tid tillsammans som par för att ladda batterierna och bara få ro om varandra och bara visa kärlek :D Man är ju inte bara en mamma och pappa, utan vi är ju också ett par. Det får man INTE glömma bort!!
Älskar er Kim och Ellah.. Vad skulle jag göra utan er?? <3


Kommentarer
Postat av: nina

Sitter här och läser ditt blogginlägg & tänker.......du är för gullig du terese som försöker och tänka på allt och få till det på bästa sätt:) tur att Ellah och Kim har dig:)

Vad ni tänker göra på er ``egentid´´ Kim och du vet jag inte men när Anders inte jobbar så finns ju jag som kan rycka ut och passa den lilla gullungen Ellah

2010-01-28 @ 22:21:53
Postat av: sofia

Jag håller med helt och fullt! Inatt sov Elias ganska bra men då fick jag istället världens migränanfall. Men efter att ha tagit tabletter, en dusch och spytt så kunde jag somna om. Tillslut. :( Men som sagt Elias har sovit bra resten av natten. Så jag hoppas på att det vänder nu. Mitt migränanfall berodde ju säkerligen på alldeles för lite sömn den här veckan. Tur att stefan kommer hem idag!



Klart du får komma, vore jättekul! :) På torsdag klockan 17.00. Får komma tidigare med om ni vill. Bara att hojta till dagen innan så jag vet med fika och så. Och glöm inte Ellah! :)

2010-01-29 @ 09:11:45
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0