Stackars liten :/

Har vart riktig pysslig och fixig nu på morgonen. Har gjort saker som inte syns, men behövdes göras. Som att säkra lägenheten med att sätta fast sladdar och lite sånt :) Lill grisen ligger just nu och sover lite middag. Dags att väcka henne om 10 min, då har hon sovit sina 45 min.

Ellah har haft en riktigt bra natt. Det gillas av mamma! :) Hon somnade kl 19 helt ovaggad igår och vaknade första gången vid 6 imorrse. Somnade om och vaknade vid kvart i 7. Då tyckte jag SÅ synd om min lilla tjej. Jag hörde hur hon stånkade och stönade från hennes rum. Sen hör jag hur hon gråter och är jätteledsen. Jag går direkt in i hennes rum. Där står min lilla tjej, illröd i ansikten och tårarna rinnandes. Lilla tjejen försökte att bajsa ;/ Det är nackdelen med att jag har slutat amma. Hon har fått världens problem med att göra en så ``enkel`` sak som att bajsa. Det får bli att trycka i henne katrinplommon hela dagen!!
 När hon äntligen fått ur sig det, så bytte vi blöja och så sov hon 20 min till.

Ellah är fixad,påklädd och klar sen halv 8a imorrse. Bara lata jag som fortfarande sitter i pjymas och myser :) Men hade faktiskt tänkt att hoppa in i duschen nu.. Kl halv 2 ska vi vara hela familjen på Kinamuren och äta lunch med min vän Maria och hennes familj <3

Duscha var det.. HEJ SVEJS!!


Kommentarer
Postat av: sofia

Hej,



Både Wilman och Elias har ju problem med sina magar och tyvärr har katrinplommon inte riktigt hjälpt. På BCV var dom snabba att tipsa om LAKTULOS. Det är ett bulkmedel som hjälper till att hålla avföringen blöt. Att behålla vätskan så att säga. Det är jätteviktigt att dom inte blir för hårda i magen. På Wilma har vi åtskilliga gånger fått plocka avföringen, vilket inte är ngn höjdare. Laktulos är inget farligt att ge och förstör inte tarmfunktionen. Bara ett råd, bra att ha hemma. Man ger det på morgonen för bästa effekt.



Det man vill undvika är att dom lär sig att det gör ont att bajsa, för då kan dom sluta försöka. Menar inte att skrämmas eller så, men kan vara bra att veta om du märker tendenserna.



Laktulosen är som sirap, sött och gott, och blandas i valfri vätska såsom vatten eller saft eller juice eller ngt annat.

2010-03-05 @ 11:21:12
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0