GRAVID KALENDER!

VECKA 14!

BEBIS:Din bebis är 8 cm och väger ca 25 g. Bebisen är ungefär lika stor som en tennisboll. Nacken och halsen börjar bli så starka att bebisen kan hålla upp sitt huvud. Nu är alla kroppsdelar så pass utvecklade att man kan se vilket kön bebisen har.

DU :Nu tänjs musklerna och huden ut för att ge plats åt bebisen att växa. Om du fött barn tidigare och tycker att magen är mycket större den här graviditeten så är det helt normalt.Om du vill göra ett fostervattenprov så görs det kring de närmaste veckorna. Det uppstår en massa känslor när du är gravid. Låt din partner och de närmaste få chans att stödja dig genom att prata med dem. Be din barnmorska om hjälp, hon finns där för dig.



JAG:  Den jobbigaste tröttheten är över. Illamåendet har börja avta och är oftast bara på morgonen eller sent på kvällen, eller när jag är extremt hungrig.
Har dom senaste dagarna börjat få halsbränna, vilket jag hatar..
Magen har den sista veckan växt något enormt :)
Humöret går som vanligt upp och ner. Kan börja gråta för små töntiga saker på tvn :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag hade en fruktansvärd halsbränna när jag var gravid, men fick tipset om Omeprazol. Det finns några olika, jag tror att jag hade Omeprazol Sandoz. Man tar en tablett/kapsel en gång om dagen och halsbrännan är som bortblåst. Novalucol och liknande funkade inte alls däremot. Det står att man ska fråga sin läkare innan om man är gravid, det gjorde inte jag, men jag berättade för barnmorskan att jag använde dem. För mig blev det som ett nytt liv! Rekommenderas!

2010-11-30 @ 10:19:34
Postat av: Emma

Kan vi inte få en bild på bebismagen? Har ni bestämt än om ni ska kolla könet?

2010-11-30 @ 15:07:38
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0