Behöver råd!!

Har ett litet dilemma. Eller litet och litet,för mig är det stort. Fick hem en lapp igår om att Ellah fått plats på en förskola här i Lillån. Jag tog vägen förbi Dagiset påväg hem till Pappa/Morfar igår kväll. FY, det såg inte roligt ut. Kan ioförsig ha att göra med att det öppnade i Januari och att dom inte fått alla utesaker än. Tänkte iallefall gå förbi där i eftermiddag med Ellah för att kolla in hur dom har det och hur dom arbetar. Vill absolut inte byta dagis bara för bytandes skull. Visst skulle det vara superbra att ha gångavstånd till Dagis i höst, då jag kommer ha två barn att släpa på :) Men Ellahs nuvarande Dagis är toppen bra. Dom gör utflykter så gott som varje dag och det viktigaste av allt. Ellah trivs SÅ himla bra där.
Får helt nekelt se hur vi gör. Men just nu är jag fruktansvärt splittrad. Vill ha en förskola som är BRA, där dom gör saker med barnen och inte bara sitter av tiden som fröknar. Har vart med om det allt för mycket, då jag själv jobbar inom det yrket..


HJÄLP!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Usch förstår att du blir fundersam, men det är väl bra som du säger att gå dit och kolla in stället och prata lite med pedagogerna. Så får du lite mer kött på benen.

2011-04-20 @ 20:54:09
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej!

Svårt det där med förskolor och byta plats. Men där jag jobbar har vi oxå bara haft öppet sen januari och inte heller utesaker (vi har inte än gård heller). Men vi gör väldigt mycket med barnen, går ut i skogen, pysslar, leker utomhus och idag tog vi de stora barnen med på bussen upp på stan. Men kan du inte få följa med en dag där och se hur de jobbar och hur Ellah trivs?

Kram från mig och Alice :)

2011-04-20 @ 21:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0