HÄR kommer svaren på era frågor!

Hur många barn vill ni ha?
Jag skulle vilja ha tre barn.! Kim är fast besluten om att det räcker med två. Vi får helt enkelt se vad framtiden har att utvisa :)

Vilket är ditt drömyrke?
Jag är utbildad barnskötare och har alltid tyckt om att jobba med barn. Min dröm var ett tag att starta egen privat förskola. Den planen finns fortfarande lite i mina tanker. Men om jag ska vara helt ärlig så har jag inget speciellt yrke jag känner till 100% att det här är JAG..
Min dröm är isåfall att jag ska kunna vara hemmafru undertiden mina barn är små. Vissa tycker jag är knäpp i huvudet som VILL vara hemma och ta hand om hus och barn så länge. Medans jag känner att det här är JAG till 100%. Jag älskar att spendera tid med hemmet, barnen, matlagning, bakning osv. Kalla mig gammaldags, men det är så jag känner. Tyvärr har vi inte ekonomin för att jag ska kunna gå hemma efter föräldraledigheten. Får se vad som händer och sker. Kanske kommer jag på med tiden vad jag vill jobba med???

Har ni några namnförslag till lillebror?
För bara någon månad sedan hade jag bara ett namn i huvudet, och det var LEVI. Det kändes lixom helt rätt med det namnet. Men nu är det en på Ellahs dagis som fått en bror som dom självklart döpt till Levi. Och för varje gång jag träffar den här lille Levi som förövrigt inte är våran Levi börjar det helt plötsligt kännas lite fel med det namnet. Men vem vet? När våran lille kille kommer ut kanske dte är världens finaste LEVI??
Men jag håller iallefall på att kolla efter lite olika alternativ om nu inte LEvi skulle kännas rätt. Jag har fastnat mer och mer för JAMIE. Men alla förslag jag kommer med passar inte Kim i smaken. Han är fast bestluten om att LIAM är det finaste namnet.. Det tåls att tänka på det här med namn.. Kom gärna med fler förslag :D

Hur tänker du inför nästa förlossning, mer/mindre nervös denna gång?

Ärligt talat är jag mycket mer nervös nu en med första gången.
Mycket är pågrund av lite saker som gick fel sist. Mina värkar tog slut så fort Ellah huvud kom ut. Efter mycket dragandes från barnmorskorna och rejält krystande från min sida (utan värkar) så kom hon ut välbehållen våran lilla skatt.
Men eftersom jag inte hade värkar kom heller inga eftervärkar, så ut kom allså ingen moderkaka. Jag fick ganska så akut åka ner på operation och lämna min lilla Skatt efter att bara sett henne i någon minut. Bara tanken på att det HÄR kan hända igen skrämmer mig. Men det som skrämmer mig allra mest är att Kim just nu jobbar ungefär 6 av 7 dagar på en vecka. Han är inte i närheten av att kunna ta sig hem till Örebro på kort varsel, då han oftast är i Finland, Helsingborg, Gävle osv. Vad gör jag om förslossnigen startar?? Ska jag ligga på förlossningen helt själv?? Bara jag tänker på det här så börjar jag nästan gråta och får panik. ALDRIG att jag vill föda fram våran lille son helt ensam!!
Varför skulle jag tajma in att få värkar just en dag som Kim är hemma? Skulle inte tro att den chansen är speciellt stor..
Ska prata om det här med min barnmorska på nästa kontroll. Får se vad hon har att säga som kan lugna mig lite..


Vad vill Kim att lillebror ska heta.

Liam eller Zlatan :D






Hoppas ni blev nöjda över svaren! Nu tackar jag för mig :)


Kommentarer
Postat av: Nina

Vilka jättefina namn.....jag röstar för jamie elr levi:)

Helt ensam till förlossningen behöver du inte åka;)ifall Kim skulle råka vara på körning:)

Pussa om Ellah från farmor

2011-04-03 @ 11:18:43
Postat av: Anna

Fick genast tre följdfrågor.



1. Vet de varför värkarna försvann?

2. Hur tog de ut moderkakan? Vaginalt eller med operation genom buken?

3. Vad jobbar Kim med egentligen?



Klart att du får värkar när Kim är hemma! Man måste tänka positivt. =)

2011-04-03 @ 17:55:56
Postat av: lisa Alvbåge

jag håller dig gärna sällskap vid födseln :) ska peppa som faan

2011-04-03 @ 19:06:37
URL: http://minbebis.com/blogg/tripptrapptrull/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0