Gå ner i vikt.

Är trött på alla extra kilon man lagt på sig under graviditeterna. Måste leva med sanningen att kroppen kommer nog aldrig bli helt återställd. Framförallt inte med alla bristingar som jag har över hela magen. Men den kan ju iallefall bli snyggare och fitare en vad den är nu :) 
 För en vecka sedan bestämde jag mig för att tänka på vad jag stoppade i mig. Jag har slutat att äta bröd till frukost, slutat med glass och godis på vardagar samt tänkt på att ta lite mindre portioner mat.
Nu efter en vecka visar vågen - 3 kg..
Mitt största mål är att gå ner yttligare 20 kg. Men för att jag ska orka fortsätta känna mig motiverad och kämpa har jag för varje 5 kg jag går ner ska jag lyxa till det. T.e.x gå till frisören, massör, fixa naglar osv.
I förmiddags packade jag med mig barnen i vagnen och begav mig ut på en promenad i raskt tempo. Var ingen lek att gå i uppförsbacke med dubbelvagnen. Den väger bly! Medans jag svettades och flossade som en annan kärring satt/låg barnen gött i vagnen. Ellah skulle visa och prata om allt vi såg längst vägenoch Kidh sov som en liten Ängel.
Tror ni jag orkar ut imorrn med??






Kommentarer
Postat av: Sofia

Strakt jobbat Therese, känner ungefär likadant. Och ser fram emot dagisstarten som ger lite mer tid till långpromenader och tid på gymmet. Här ska iallafall 15kg bort. Men det jag mest av allt vill är att få bort magen eller "babybump" som den kallas. Den gör sig påmind så fort man försöker hitta ngt bra att ta på sig. :(

2011-08-12 @ 14:49:28
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0