Tillbaka till verkligheten!

Idag var det Ellahs första dag på Dagis efter semestern. Måste erkänna att det faktiskt är riktigt skönt att få komma tillbaka till alla rutiner och tidigar mornar. Längtar lite efter höstkylan, mysa upp sig i soffan under en filt med tända ljus :)
Det hade iallefall gått jättebra idag, och hon ville såklart inte åka hem när jag kom för att hämta henne. Trodde faktiskt hon skulle vara lite avaktande imorrse. Men inte hon inte :) Hon sprang in, och fröken fick påpeka att ska du inte säga hejdå till Mamma?? Jo, Hejdå Mamma. Sen såg jag bara två ben som rörde sig som trumpinnar bort mot gungorna!! <3

Samtalade med Ellahs fröknar imorrse, och vi valde att prova på utan blöja även där. Kan ju lätt bli att hon är så inne i sin lek att hon glömmer bort att gå på toaletten. Jag sa att dom fick välja hur dom vill göra.  Ska dom exempelsvis på utflyckt, kanske det underlättar med blöja? Men idag hade hon iallefall gått utan blöja hela dagen och även sovit utan.. Ingen olycka sked på hela dagen!! Mammas pärla börjar verkligen bli stor! OMG hänger inte med!!!


Kommentarer
Postat av: erik

omg? vad betyder det för kortning jag har sett det förut jag tror jag har fott svaret en gång förut men jag minns inte det jag osäker jag fått svar förut med.

2011-08-23 @ 22:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0