Hatar kameran och speglar.

Har sådan ångest. Då menar jag ångest. Går inte mer en 15 min ïnnan jag tänker på min vikt. Alltid något som gör en påmind. Någon smal på tv, jag ser mig själv i spegeln eller kläder som är för små. Att exempelvis gå in i någon butik och prova kläder gör mig bara spyfärdig.
Jag kan se andra som väger mer än mig och tycka att dom är skitsnygga, verkligen. Det bara lyser om dom.
Tror mycket har med folks själförtroende och självkänsla med sin egen kropp att göra. Är man nöjd, så syns det.
Själv känns det som om jag är fast i någon annans kropp. Det HÄR är INTE jag!!

Kan vara så fruktansvärt avundsjuk på flera av mina vänner som är supersmala men ändå sitter och äter godis varje dag. Själv kan jag inte ens titta på en godispåse utan att gå upp 2 kilo. Jo det är sant, så är det.. Någon som känner igen sig??

Efter Jul Måste det bli ändring. Mår inte bra av att se ut såhär.
Nyårlöfte att gå ner 10-15 kilo kanske? :D
Någon som vill joina?


Kommentarer
Postat av: Mia

Johan behöver....får tala om det på fredag :)

2011-12-13 @ 12:15:34
Postat av: Linda

Jo fy! Jag känner igen mig! Usch så jobbigt det är att man tänker på det hela tiden!! Mitt nyårslöfte är att jag ska gå ner 10 kg INNAN juni :/ haha hoppas bara jag klarar av det! Kram

2011-12-13 @ 16:51:41
URL: http://lindaklingberg.blogg.se/
Postat av: Lovisa

JAG känner igen mig, precis! Nu är det 4½ månad sen min dotter föddes, och det står still på vågen. Ingenting händer! Jag har ångest varje dag, jag känner inte heller igen mig själv... 10 kg MÅSTE bort! Samtidigt får man inte glömma att kroppen har skapat, burit på och fött fram ett barn! (i ditt fall TVÅ barn). Det är ju helt fantastiskt!



Kram på dig! / Lovisa i Örebro

2011-12-14 @ 09:07:56
Postat av: Sara

2011-12-19 @ 23:55:46
Postat av: Anonym

Hej Therese ! Jag känner absolut igen mig. Nu efter andra barnet är det mycket svårare att gå ner i vikt, å jag fick ändå barn för mer än 1 1/2 år sen !!! Jag ska skaffa gymkort efter nyår och hade tänkt gå ner ca 10-12kg. Vi får peppa varandra :)

Kram sara Karlsson

2011-12-19 @ 23:59:41
Postat av: Sara Karlsson

Hej Therese ! Jag känner absolut igen mig. Jag fick mitt andra barn för mer än 1 1/2 år sen !!!!! Gah.. Jag går snarare upp än ner. Jag ska oxå gå ner ca 10-12 kg. Vi får peppa varandra :) tänkte börja på Friskis & Svettis efter nyår.

Lycka till !

Kram Sara Karlsson

2011-12-20 @ 00:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0