MÅNDAG FRAMFÖR TVN..

Ellahs feber steg under natten och låg nästan på 41 grader. Nu under dagen är den nere på 39.6 igen.
Får ringa vårdcentralen om febern fortsätter att vara såhär hög. Men är för tillfället inte speciellt orolig. Trots den höga febern har hon fortfarande en bra aptit och är förövrigt ganska så pigg. Hade jag haft Ellahs feber skulle jag känna mig döende. Men inte hon inte :)

Jag är förövrig fortfarande superförskyld och min röst är helt sönder..
Har ingen ork till något, så idag lyxar vi till det med hämtmat som Kim tar med sig efter jobbet.
Blir Pizza från Pizzaplaneten.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så länge barnet rör sig och inte har ont någonstans är det ok med feber under 41 grader. Stiger den över bör man ta kontakt med vården. Febern bekämpar bakterierna i kroppen genom att hetta upp dem och ta död på dem. Om man ger febernedsättande läkemedel så tar man bort den dödande effekten febern har på bakterierna, vilket kan göra att det tar längre tid att bli frisk ;) Så att ett barn har feber är ofta positivt och ofta klarar dom det utan problem.

2011-01-24 @ 19:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0