GRAVID KALENDER!

V.29



För några veckor sedan njöt jag riktigt ordentligt av min graviditet. Inga kramper eller liknande, utan allt kändes underbart!
Nu däremot njuter jag inte riktigt på samma sätt.  Jag har fått en otroligt jobbig halsbränna som jag känner av både dag som natt. Vilket gör riktigt ont och man sover sämst..

Bebisens sparkar är inte sådär härligt underbara längre. Dom är obehagliga och ofta brukar lillebror träffa revbenen mitt i prick. Aj aj!!
Fötterna har börjat svullna upp en hel del och det gör att man kan känna pulsen slå i dom. Obehagligt!
Men jobbigast av allt är att man känner sig yr i bollen och nästintill svimmer så fort man gör nått.. Det känns som om hjärtat slår 1000tals slag i minuten. Man blir anfådd bara man ska sätta på sig skorna..
Sedan förvärkarna som kommer och går så fort jag ska bära Ellah är INTE roliga!!

Ja visst är det härligt med att vara gravid?? Eller inte  :D
Nu är det bara att se till att kämpa ut dom sista 11 veckorna och hoppas på att det blir bättre..


Kommentarer
Postat av: Sofia

Fick halsbränna jag med i slutet av förra veckan. Så ja har ju änså klarat mej länge. Men det är ju hemskt. Frågade på apoteket, och man kunde visst inte äta vadsomhelst. men hon gav mej en förpackning som hette; Galieve pepparmint. Tycker dom hjälper rätt bra, kanske värt att prova! Hjälpte snabbt, inom ett par minuter.



Låter tungt för dej med alla krämpor. :( Usch lider med dej, vet ju att jag har kort tid kvar, men tycker det känns pest verkligen nu! :( Klubbfötter, ryggont, sammandragningar etc. Det är verkligen ingen dans på rosor!



Man får verkligen hålla i åtanke att det blir ett fantastiskt slutresultat! <3 Hoppas tiden springer fram för dej och att du slipper få det värre än vad det är nu!



Kram

2011-03-11 @ 20:34:40
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0