KRÅNGELMAJA!

Ellah har den senaste tiden börjat vakna på nätterna. Hon krånglar, vill ha välling, vill sova inne hos oss mm. Det här kan hända upp till flera gånger per natt. Vet inte hur jag ska göra för att få tillbaka den härliga sömn hon hade mellan 19-7 på morgonen, utan att vakna en ända gång.. Något tips??

Börjar få lite smått panik, då lillebror snart anländer. Ska vi ha två barn vakna på nätterna??
Hade inte Kim varit hemma dom senaste dagarna hade jag aldrig orkat. Eftersom han trots Ellahs gap, skrik och krångel på nätterna lyckas sova vidare, så tar han henne självklart på morgonen. Hade jag inte fått dom där extra timmarna i sängen, vettetusan om jag hade orkat med...

Börjar känna mig frustrerad. Minns inte sist jag fick sova en hel natt igenom. Nu är jag glad om jag får upp till 4 timmars sömn...

Någon som vill låna världens bästa lilla tjej över en natt?? :D


Kommentarer
Postat av: Vilddjuren

Cecilia har varit inne i en sån period själv när hon vaknar på natten och inte vill somna om. Bara skriker och har sig. Vi har då fått ta upp henne och vara i vardagsrummet ett tag så hon får lugna ner sig och så kan hon sen somna om när vi lägger henne. Ibland har välling krävts. Enligt BVC så är hon inne i en dröm period. Det är bara att vänta tills det passerat så ska hon sova hela nätter igen. Kanske är det samma för Ellah? Bara en tanke.

Och jag förstår skräcken inför två små vakna barn, har varit där jag med. Vissa nätter har det inte blivit mycket sömn. Men som allt annat, det blir bättre :)

2011-03-10 @ 14:23:23
URL: http://jennysvilddjur.se
Postat av: Madde Nilsson

Nästa gång jag är hemma kan vi ta henne en natt om du vill sova ut :)

2011-03-10 @ 16:54:21
URL: http://maddlo.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tyvärr tror jag du får räkna med att det blir lite såna perioder, som Jenny skriver kan det nog vara en drömfas. Elias är likadan, men nöjer sig de flesta nätter med en flaska välling och sen somnar han om. Annars tar jag in honom till mej. Jag har aldrig gått upp på nätterna utan varit konsekvent med att det är natt och att vi ska sova, men såklart får man ligga hos mamma och pappa och mysa om ngt är jobbigt eller otäckt. Det funkar för oss. :)



Hoppas det blir bättre snart, och det tror jag allt att det blir! Blir det för jobbigt och Kim är borta så kom hit så hjälps vi åt! <3

2011-03-10 @ 19:39:57
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0