PANIK!!!

Nätterna här hemma blir bara värre och värre. Nu går det inte en natt utan att Ellah vaknar, ska komma in till oss och ligga och prata och ha sig. Sedan att hon bara vaknar tidigare och tidigare och vill gå upp på mornarna gör min panikslagen..
Ska jag få någon sömn överhuvudtaget när lilla bebisen kommer? Känns som om jag kommer ha något barn vaket hela tiden!!
Nu blir det en tur för att inhandla rullgardiner, så får vi se hur denna natt blir..


Ellah har förr sovit hela nätter utan några som helst problem. Ibland har hon kommit in i en fas med marddrömmar osv som gör att hon vaknar på nätterna, Men dom här faserna brukar max hålla i någon vecka.. Det här har pågått allt för länge nu...

Någon som har förslag på hur hon ska kunna sova fulla nätter igen, så är jag tacksam :)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Usch vad trist, förhoppningsvis är ju detta också bara en "fas" eller "period" och går över snart. Men jag skulle nog iallafall var väldigt bestämd med att inte leka med henne på nätterna. Att ta med henne tillbaks till sängen och visa att nu är det natt och nu sover vi.



Eller om hon känner sig tryggare med att sova inne hos dej. Det funkar med två barn i sängen med. ;) Jag har elias inne hos mej ganska ofta. Han vaknar och säger bara att han vill komma. Sen somnar han om nästan direkt brevid oss.

2011-05-09 @ 10:17:37
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej

För oss blev det mycket bättre med rullgardin. Hon somnade enklare på kvällen och hon sov i alla fall en timme längre på morgonen direkt. Nu sover hon 19-07 och det är som en dröm.

2011-05-09 @ 14:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0