Snart 2,5 år gammal!

Varmt välkommen härliga trots, eller inte. Man tror att mitt barn kommer då aldrig komma in i någon gnällig trotsålder. Men OJ så fel vi har :)
Från ingenstans får man höra Mamma, dum! Frågar man varför man är dum? har hon inget svar, haha. Bara dum helt enkelt!!
Vi får dagligen höra på ett illvrål om hon inte får sina vilja igenom. Har blivit en del gnäll och ibland känns det som om hon vill vara bebis igen. Vill att jag ska mata henne osv. Men den delen kanske har att göra med konkerans ifrån lillebror??
Dagarna innehåller inte bara en massa trots. Tvärtom, just nu är hon även inne i sin mysigaste period. Vill sjunga, leka rolllekar och viktigast av allt, att mysa i soffan. Varje kväll lägger hon huvudet på sne, tittar på mig och säger. Snälla mamma, MYSA soffan.
Fredagar är veckans bästa dag i Ellahs ögon. Då vet hon att hon får äta popcorn, ligga i soffan och kolla film. MYSA, som hon säger :)
En så länge har jag inget problem med att hantera trotset. Ser det lite som en utmaning och en naturlig del i Ellahs utveckling. Visst kan hon reta gallfeber på mig ibland. Men oftast är det lätt att hantera! 

Har era barn vart inne i någon härlig period, eller är dom det nu kanske?


Kommentarer
Postat av: lisa Alvbåge

ha ha ha om!! som tur är är de som goast efter trots fasen i ca ett halvår då kommer nästa fas hihihihihi

2011-09-28 @ 14:10:11
URL: http://minbebis.com/blogg/tripptrapptrull/
Postat av: Sofia

Visst har dom det. Och fler lär komma. Men som du säger det mesta går att hantera. Visst har man sämre tålamod vissa dagar. Men så är det. Jag tycker faktiskt att det blir enklare för varje barn, då man vet att det faktiskt går över. ;)

2011-09-28 @ 14:32:54
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0