VÅRAN NYÅRSHELG!

Äntligen fick vi se lite snö!! Under helgens minisemester till Säfsen fick Ellah äntligen inviga sin Snowracer. Som hon tjatat :) Även slalomskidor provade hon på. Gick mycket bättre en jag hade förväntat mig faktiskt. Ska jag vara helt ärlig trodde jag inte ens hon skulle kunna stå på dom. Men hon kunde ta sig fram riktigt bra och åkte till och med lite imellan oss med fart :) Övad och klar till Sälenresan V11!!
Förutom skoj i backen blev det islandshästridning för mig Jossan och Karin. Skoj, men fyyy så kallt. Trodde tårna skulle frysa bort. Dom andra i stugan fick sig ett härligt gott skratt när vi kom in helt röda i ansiktet och kunde knappt gå på grund av smärta från kylan.
Efter dusch och bastu var vi som nya igen.
Under Nyårskvällen intog vi en supergod trerättersmiddag. Förätt: Skagentoast Huvudrätt: Ryggbiff, potatisgratäng, kantarellsås och sallad Efterrätt: Kladdkaka, grädde och hallon! JAMMI JAMMI!
Det blev även musiktävlingar, sällskapsspel, ostbricka, dans, fyrverkerier och massor av skoj! SUperhärlig dag/kväll som gick alldeles för snabbt.
Efter utchekningen på söndagen stannade vi och åkte lite snowracer i backen innan vi begav oss hemmåt i snöovädret. Tog sin lilla tid, men hem kom vi :D

Det här ska banne mig bli en tradition. Att fira Nyår i Säfsen allså. Men nästa år får det bli en hel vecka och inte bara en helg. Dagarna gick alldeles för fort!!

Tack alla inblandade för en fantastikt härlig, mysig och rolig helg!!




Sugen på Morfars Öl..



Fredagsmys i soffan!




Får hjälp av Morfar o Pappa.




Tröttis i Pappas famn.


Prinsen Nyårsklädd.




Madde och Kidhan. (brors flickvän)


Jossan med Kidhan. (styvsyster)




Förrätten




Efterrätten. Glömde såklart ta kort på huvudrätten!
















Bästa Morfar bjuder på sig själv med sin härliga dans!













Trots massor av musik o höga röster (sällskapspel) och Massvis av fyrverkerier så lyckades barnen sova utan att vara minsta berörd! Skönt!
Jag gick o koja redan vid 1, sov dåligt natten innan och visste att barnen skulle vakna tidigt. Pappa o Karin la sig strax efter o dom andra höll på till Sent!

Vi som var iväg var jag, Kim och barnen. Pappa/morfar, Karin och Karins dotter Jossan. Bror Kiffe, flickvännen Madde samt hans bäsate vän Feffe!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0