KROSSAT HJÄRTA!

Ni som har mig på Facebook har redan sett nyheten. Nyheten? Kan man säga så?? Ajja, att det är slut mellan mig och Kim!
Är en oerhört jobbig tid som väntas framöver. Jag är sårad, ledsen och frustrerad. Men tror ändå detta kanske kan vara bäst i längden?? Vill inte gå in på detalj om vad som hänt och varför just detta skedde. Det är en privit sak som bara mina närmsta vänner/familj vet om.
Jag älskar KIM över allt annat, ja förutom mina barn då. Och det är otroligt jobbigt att det slutade såhär. Min dröm var att gifta mig, köpa hus och fortsätta med våran familj.. Att det inte blir så gör ONT i bröstet..
Har egentligen varit slut sen innan Jul. Men vi har inte velat sagt något som skulle förstöra våran sista jul tillsammans!! Har under den här tiden försökt lagt alla mina känslor åt sidan och har inte riktigt hunnit känna efter hur jag mår. Gör jag det är jag rädd att jag bryter ihop totalt.
Hur det än ligger till, varför det just är slut mellan oss spelar egentligen ingen roll. Vems fel det är eller inte! Men samvetet gentemot barnen finns där som ett tryck över bröstet.. Det sårar mig nästan mest av allt.!! Någon som är skild där ute som kan tala om att barnen kommer klara sig fint och lätta mitt dåliga samvete!!??
Har SÅ mycket känslor i min kropp så vet inte vad jag känner längre! Försöker intala mig själv om att detta kanske är det bästa ändå? Det måste det vara!!
Snyft, får torka mina tårar.

Kim flyttar ifrån oss 1 mars och kommer bo i Rosta. Han kommer till en början att ha barnen varannan helg. Vi tycker dom är alldeles för små för nått annat. Men han kommer vara här och ha barnen medans jag är iväg på klädpartyn, tränar osv.
Viktigt för oss att ha en bra kontakt för barnens skull. Varför skaffa barnvakt om deras egna Pappa kan ha dom??

Vi har även valt att kunna umgås ibland (som vänner och föräldrar) tillsammans med barnen. Vi tror det är viktigt att barnen kommer växa upp med att se att föräldrarna kommer bra överens och att dom aldrig ska hamna i kläm.
Vissa tycker vi gör rätt och vissa tycker vi är knäppa som tänker ses och ex bada tillsammans med barnen. En del tycker att är det SLUT så är det SLUT!! Men jag/vi tror på det här. Var så jag själv hade det när mina föräldrar flyttade isär. Dom åkte på semestrar ihop, firade julafton ihop osv fast det var slut mellan dom. OCh jag som barn har alltid tyckt det varit fantastiskt. Sluppit suttit på ex jul och ha dåligt samvete för att Mamma firar jul utan oss osv. Förstår ni hur jag tänker??

Får under den här jobbiga tiden försöka blicka framåt och försöka se en ljus framtid! Den måste vara ljus, nått annat finns det inte! Eller??

Tillsammans har vi skapat två helt fantastiska små idivider som vi båda gör allt för!! Och det kommer vi fortsätta med!


Blir ledsen bara jag ser kort på oss alla tillsammans. Blir påmind om att det inte blir så något mer.

Folk får säga, tro och göra som dom vill av att det är slut mellan oss. Men ingen vet egentligen bättre en oss hur vi mår, känner och vad som fått oss till detta!


Kommentarer
Postat av: M.E

Du får tänka positivt det kommer ordna sig! Du har två underbara barn du får glädjas åt och att ni går isär som vänner är guldbrun både för dig och era barn! Fortsätt kämpa så kommer allt lösa sig med tiden! Du är starkare än vad du tror! Kämpa på! :) en stärke kram från mig!

2012-01-26 @ 13:47:18
Postat av: mamma

Det här fixar ni tillsammans.

Det fungerade för mig och pappa : ) Älskar er!

2012-01-26 @ 14:20:39
Postat av: Sofia

Förstår att allt känns otroligt tungt och jobbigt. Som du säger så har man ju en bild av hur ens liv ska bli. men det är inget som säger att du inte kan få det där längre fram, ihop med någon annan.



Jag blir så varm i hjärtat när jag läser om erqa ansträngningar för barnens skull, så kloka ord therese. Och så länge det kn funka, som dina föräldrar uppenbarligen är bevis för, så ska ni ju göra det som känns bäst för er. jag tycker det låter jättebra att man kan fortsätta umgås och göra saker tillsammans med barnen, för just deras skull.



Du är en otroligt stark kvinna Therese och jag är helt övertygad om att det kommer gå bra för dej. trots att allt just nu känns jobbigt.



Visst kan det komma frågor från barnen, men tur i oturen kanske är just att dom fortfarande är små, små barn anpassar sig ju oftast väldigt snabbt till nya situationer, och så länge dom har varandra och föräldrar som är sams så tror jag nog att det går bra för dom.



Massor av kramar till er alla fyra! <3

2012-01-26 @ 17:08:53
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Styrka

Jag har läst din blogg ganska länge. Började läsa den mitt i ett uppbrott bara för att få drömma mig bort. Den har givit mig mycket glädje. Och jag vet att så småning om kommer du hitta tillbaka till din. Jag är själv ung mamma och har kämpat hårt för min dotter. Du har den bästa motivationen du kan få att orka gå vidare. Men du måste tillåta dig själv att vara ledsen när du behöver. Ett krossat hjärta läker långsamt. Ärren finns kvar som du så småning om kan se tillbaka på med värme.



All styrka till dig <3

2012-01-26 @ 17:21:47
Postat av: Lovisa

Du verkar vara en stark tjej, jag är helt säker på att du kommer klara dig igenom detta med bravur. Du har dina fina barn och du verkar så positiv och härlig som person, dina barn har en fantastisk mamma. Styrkekramar från en trogen läsare! /Lovisa

2012-01-27 @ 08:38:56
Postat av: Maria

Hoppas allt löser sig till det bästa för er alla!

2012-01-27 @ 13:14:34
Postat av: Madde-

Följer din blogg dagligen och alltid roligt att läsa och se alla fina bilder!

Vi känner inte varandra så bra så borde kanske inte lägga mig i... Men jag skickar mängder med styrkekramar till dig, detta fixar ni även om det är sjukt tungt. Jag tycker det är sunt och moget av er att ha stunder då ni ses tillsammans.

StyrkeKramar

2012-01-28 @ 12:38:09
URL: http://madelenenilsson.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Älskade Therese, det är klart att det kommer att bli bra! Det blir det ALLTID! Kolla på mej som absolut inte skulle ha nån mer kille på lääääänge, tog ju cirkus 4 månader ;) Jag hoppas att du vet att jag alltid hjälper dej när det behövs. Jag kommer aldrig glömma när du kom hem till mej i början!! DU ÄR BÄST!! Älskar dej o dina underbara ungar. Förresten, de va länge sen Kidh sov här, vi saknar att ha han här! Cribbe fråga efter han med :) <3

2012-02-01 @ 07:31:16
Postat av: Anonym

STOR Kram till dig du klarar det här ta gott hand om barnen det kommer funka!!jag tror på D I G!!!!

2012-02-04 @ 11:35:24
Postat av: Elin

SSTTOOR kram till dig jag tror det kommer funka med allt stöd du kommer få säkert kommer du klara det puuzzz!!!



D U KLARAR D E T<3

2012-02-05 @ 18:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0